tisdag 20 mars 2012

Framtidsbetraktelser eller riktning i största allmänhet

Jag läser mitt dagliga horoskop hos astro.com som alla andra dagar och fascineras över horoskopets överensstämmande med det som händer i mitt liv. Visst, det matchar många andra också men det spelar ingen roll. Det ger mig en stunds eftertanke kring om det stämmer eller inte och om det är något jag borde ta tag i. Idag finns transiten Solen i hus 10 och gäller från 16 mars till slutet av april:

Profession and social standing
Valid during several weeks: This is a time when you should turn your attention to the most outward aspects of your life - your career, your role in the larger society and your standing and reputation within the community. You should also take this time to examine your life as a whole and see if you are going in the direction you want and making adequate progress in your life. This transit is future oriented rather than past oriented. You may have to deal with elements of your past, but only to make corrections so that you can plan more intelligently for the future. The only real danger of this transit is that if you have done something wrong or in a slipshod (översatt: slarvig) fashion it may be exposed now and trip you up in unpleasant ways. It would be a very good idea to look over your life and correct any situations that might give you problems in this way.

The interpretation above is for your transit selected for today:
Sun in the 10th House, 10,
activity period from 16 March 2012 until end of April 2012
Bra skrivet astro.com! Imorgon dag är det jag som röjer skrivbordet och sätter in kvitton i kronologisk ordning!

Sammanfattning: spela roll vad impulsen kommer från om det ger mig en välriktad spark i baken eller en riktning i största allmänhet!


Musik i bakgrunden: Svante Thuresson, albumet En salig man

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

messan sa...

Jag har flera Yoga varianter här hemma och jag tror på dom för min/vår hälsa. Jag har en Zumba också som jag ska testa. Har du testat det?
Det viktigaste är att vi tar hand om oss <3.
Varmaste kramarna messan

Solvivan sa...

Jag har inte testat Zumba själv men det ser roligt ut! Det viktiga är att hitta något som passar, som är roligt och lagom ansträngande. Och du har helt rätt, det viktigaste är att vi tar hand om oss! :)