torsdag 24 juli 2008

Bredbandsbolaget

Och så händer det igen, telefonin fungerar inte. Bredbandsbolaget, BBB, har påpassligt lagt en uppgradering över hela landet och den förväntas inte vara klar förrän ca kl 09:15. Mmm precis, på dagtid, så att så många kunder som möjligt ska bli drabbade.

Jag ringer cirka 5 mobilsamtal nu på morgonen och även några sverigesamtal. Småpengar, visst, men ändå. Irriterande som faen.

Jag ringer BBB och gör 4 val som inte leder till att jag får tala med någon på supporten. Först det femte samtalets olika alternativ leder till en mänsklig röst som talar om att de inte får kompensera kunder förrän problemet är löst... aaarrrggh! Killen på supporten menade att det är ju inte jag utan alla Sveriges kunder som är drabbade. Okeeeej... betyder det att jag ska känna gemenskap med alla drabbade och därför lite mindre irriterad? Dessutom har BBBs chefer bestämt att kunderna får lov att bevaka när tjänsten fungerar igen och först då snällt ställa sig i telefonkön igen på plats typ 83... Oh yeah... urk.

Tror minsann det är dags att välja tillbaka Telia som fungerar i ur och skur.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: