lördag 10 mars 2012

Lördagens konditionspass

Lördag. Svetten lackar. Först cross-trainern i 20 minuter, sedan veckans kastrulldisk. Passar på att flytta kökssoffan till vardagsrummet. Dammsuger och flyttar tillbaka saker, öppnar post och sorterar in papper. Suget efter stor syltkaka med kaffe växer sig så stark att jag älgar iväg till närmaste kondis och köper den största syltkaka jag hittar. Nu sitter jag här och smuttar på kaffet och glider vidare på sockervågen. Städa badrummet kommer härnäst och kanske hittar jag en tvättstugutid ikväll när Sverige sitter still och tittar på melodifestivalens final.

Imorgon ska jag vara färdigstädad och känna helgens harmoni och sötma i hela mitt hem!


2 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Låter faktiskt alldeles underbart! (jag tittar heller inte på Mello)

Solvivan sa...

Det blev en gudomligt skön söndag efter lördagens aerobicspass :)