onsdag 7 mars 2012

Sömn

Bra ny regel som jag infört är att sova senast kl 23, gärna redan vid 22.30. Mer sömn och bättre kvalité på sömnen är makalöst viktigt och fördelarna är många. Det bästa är att jag orkar ta mig upp ur sängen på morgonen och kliva upp på cross-trainern.

Om jag lägger mig i tid, i stället för att välja teven eller datorn, så gör jag ett bättre val. Det är de många vardagsvalen som betyder något i längden. Att välja det bästa har dock inte alltid varit ett alternativ men numer känns det mer och mer naturligt.

Så nu väljer jag sömn! Over and out!


2 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Släcker också kl 23. Nästan alltid. Tror på principen!

Solvivan sa...

Vi talade om det häromdagen över en kopp kaffe, att vi numer gör vettiga val i stället för att köra på och ge kropp & själ ett onödigt dåligt utgångsläge. Vid snart 50 har jag äntligen lärt mig :)